המבחן של המדינה מקפיד כבר שנים על מתודולוגיה ייחודית של ביצוע סקרי צרכנות, אותה פיתח פרופ’ אבי דגני ממכון גיאוקרטוגרפיה, מתודולוגיה המבטיחה תוצאות אמינות המשקפות את הלך הרוח של קהל הצרכנים בישראל בקטגוריות שונות. תוצאות הסקרים של המבחן של המדינה, מתפרסמות במלואן גם אם הן לא פופולריות, גם אם אותו גוף זוכה בכל פעם מחדש וגם אם לקוח שבטוח שהוא המוביל בשוק מגלה שהשחקן החדש במגרש – “עקף” אותו בסקרים. אז לפעמים זה קצת משעמם ולפעמים מפתיע אבל תמיד אמין ב-100 אחוזים. זו המהות של המבחן של המדינה.


עולם הסקרים הוא מרתק ומעניין ויש לו חוקים משלו. אבל כדי שהתוצאות תהיינה אמינות הגוף המבצע את הסקרים חייב להיות “נטול” אינטרסים לחלוטין. תחשבו על חברה שרוצה לערוך סקר על מוצר או שירות אותו היא משווקת, היא פונה לגוף העורך את הסקרים, היא מנהלת מו”מ על עלות הסקר והיא, בסופו של דבר, זו שמשלמת על סקר. והתוצאות? אז זהו, שכאן נכנסת לתמונה רמת האמינות של הגוף המבצע את הסקרים וכמובן של מזמיני הסקר.


אנחנו, במבחן של המדינה, אחת לחצי שנה, יוזמים את הסקרים בעצמנו, בוחרים במכוני המחקר המובילים בישראל ואין לנו כל שליטה על מי הולך לזכות בכל קטגוריה. אנחנו מאד אוהבים את הזוכים שלנו אבל אסור לנו להיקשר אליהם – כי מי יודע מה יהיה בסבב הבא…וזה נכון שיש לנו זוכים “מתמידים” – אבל כנראה שזה מה שהציבור בישראל מאמין וחושב.


הזוכים בסקרים של המבחן של המדינה יכולים לרכוש את זכות השימוש בתוצאות הסקר למשך שישה חודשים בלבד. לאחר מכן, הקלפים נטרפים והמשחק מתחיל מחדש.


אז בסבב הנוכחי, אנו רואים את הזוכים ה”קבועים” כמו “אמישראגז”, “מחסני חשמל”, דלתות “פנדור” וחברת “סנו” שממשיכים להוביל בראש הטבלאות ורואים גם שמזגני “טורנדו” ממשיכים להוביל את תחום המזגנים הרותח גם בקטגוריית המזגן המועדף ביותר וגם בתחום השירות למזגנים הטוב ביותר.